Hogyan hozható létre másolat a dokumentumokról PDF formátumban?

A PDF formátumot széles körben használják dokumentummegosztásra. Segítségével a rendszerek többségén megtekinthető dokumentumokat hozhatunk létre. A PDF fájlok az olvasó által nem szerkeszthetők, tehát a dokumentum a változtatástól védve van.

Dokumentum másolatának mentése PDF fájlként:

  1. Nyissa meg a dokumentumot és kattintson a Nyomtatás... menüpontra (általában a FájlNyomtatás... alatt).

  2. Az Általános lapon válassza a Nyomtatás fájlba nevű nyomtatót a listából.

  3. Több lehetőség jelenik meg a nyomtatók listája alatt. Válassza a PDF formátumot Kimeneti formátumként és adjon meg egy fájlnevet, valamint adja meg a mappát ahova a PDF fájlt szeretné menteni.

  4. Nyomja meg a Nyomtatás gombot. Dokumentuma másolatát PDF formátumban a megadott mappában találja meg.

A fenti eljárás majdnem minden programban működni fog Ubuntu alatt. Ellenben az OpenOffice-ban a következőképpen járjon el:

  1. Nyissa meg a dokumentumot az OpenOffice-szal és válassza ki a FájlExportálás PDF-be... menüpontot.

  2. A megjelenő ablakban kattintson az Exportálás... gombra.

  3. Adjon meg egy fájlnevet, válassza ki a mappát, ahova a PDF fájlt menteni szeretné és kattintson a Mentés gombra.