Ha a hálózati kapcsolat nem működik megfelelően, számos eszköz használható a probléma felismeréséhez.
Az alábbi eszközök legtöbbjéhez szüksége lesz a terminál használatára, amit az
→ → menüelem kiválasztásával nyithat meg.Az ifconfig parancsot a hálózati kapcsolatok beállításainak megváltoztatására tervezték, de információkkal is tud szolgálni az aktuális hálózati kapcsolatról.
-
Egy terminál elindításához válassza ki az
→ → menüpontot. -
Egy terminálban gépelje be az ifconfig eth1 parancsot és nyomja meg az Enter billentyűt. Ha a hálózati eszközének neve nem eth1, cserélje ki az eth1 paramétert a megfelelő névre.
-
Az inet addr rész a hálózati kapcsolat aktuális IP címét jeleníti meg.
-
A HWaddr a hálózati eszköz MAC címét jeleníti meg.
-
Egy kapcsolat helyes működésének ellenőrzésére jó módszer egy, a hálózaton vagy az Interneten elérhető számítógép pingelése.
Az internetkapcsolat ellenőrzése:
-
A hálózati segédeszközök eléréséhez válassza ki a
→ → menüpontot. -
Válassza ki a Ping lapot.
-
A Hálózat cím szerkesztőmezőbe gépelje be az
ubuntu.com
címet, majd nyomja meg a gombot. -
Egy kis idő elteltével egy grafikon fog megjelenni. Nézze meg a Sikeres csomagok értékét az Adatátvitel statisztikája alatt.
-
100 % sikeres csomag - Az internetkapcsolat jól működik.
-
Kevesebb mint 100 % sikeres - a számítógépen lassú az internetkapcsolat, vagy gyenge a vezeték nélküli eszköz jelerőssége.
-
0 % sikeres csomag - A számítógépe nem megfelelően csatlakozik, vagy a használt elérési pont vagy útválasztó nem kapcsolódik az Internethez
-
Ha A(z) "ubuntu.com" cím nem található hibaüzenetet kapja, akkor nem tud elérni egy DNS kiszolgálót.
Egy kapcsolat helyes működésének ellenőrzésére jó módszer egy, a hálózaton vagy az Interneten elérhető számítógép pingelése.
Az internetkapcsolat ellenőrzése:
-
A hálózati segédeszközök eléréséhez válassza ki a
→ → menüpontot. -
Válassza ki a Ping lapot.
-
A Hálózat cím szerkesztőmezőbe gépelje be a
91.189.94.249
címet, majd nyomja meg a gombot. -
Kis idő elteltével egy grafikon jelenik meg. Nézze meg a Sikeres csomagok számát az Átvitel statisztikája alatt.
-
100 % sikeres csomag - Az internetkapcsolat jól működik.
-
Kevesebb mint 100 % sikeres - a számítógépen lassú az internetkapcsolat, vagy gyenge a vezeték nélküli eszköz jelerőssége.
-
0 % sikeres csomag - A számítógépen nagyon lassú az internetkapcsolat, vagy olyan hozzáférési ponthoz vagy routerhez kapcsolódott, amely nem kapcsolódik az internethez.
-
Ha az A(z) „91.189.94.249” cím nem található hibaüzenetet kapja, akkor nincs internetkapcsolata.
Ha a cím megtalálható, akkor folytassa a következő lépéssel.