Nem hallok semmilyen hangot a számítógépből
Ha nem hallja, hogy a számítógép bármilyen hangot adna, például amikor megpróbál zenét lejátszani, akkor próbálkozzon az alábbi hibaelhárítási lépésekkel.
Győződjön meg róla, hogy a hang nincs elnémítva
Kattintson a hang menüre (ez egy hangszóróhoz hasonlít) a menüsávon, és győződjön meg róla, hogy a hang nincs elnémítva vagy levéve.
Egyes laptopokon vannak némításra szolgáló kapcsolók vagy billentyűk, próbálja megnyomni ezeket.
Ellenőrizze azt is, hogy a hang lejátszásához használt alkalmazásban (például a zenelejátszóban vagy médialejátszóban) nem némította-e el a hangot. Az alkalmazás főablakában lehet egy némítás vagy hangerő gomb, ellenőrizze azt is. Kattintson a menüsávon a hang menüre, és válassza a Hangbeállítások lehetőséget. A Hang ablak megjelenésekor lépjen az Alkalmazások lapra, és ellenőrizze, hogy az alkalmazások nincsenek elnémítva.
Ellenőrizze, hogy a hangszórók be vannak-e kapcsolva, és megfelelően vannak-e csatlakoztatva
Ha a számítógép külső hangszórókat használ, akkor győződjön meg róla, hogy azok be vannak kapcsolva, és a hangerő fel van véve. Győződjön meg róla, hogy a hangszóró kábele megfelelően van csatlakoztatva a számítógép hátulján lévő „kimeneti” aljzatba. Ez az aljzat általában világos zöld színű.
Egyes hangkártyák képesek megváltoztatni a hangszóró-kimenetként és mikrofonbemenetként használt aljzatot. A kimenetként használt aljzat eltérhet Linux futtatásakor a Windows vagy Mac OS alatt megszokottól. Próbálja meg a hangszóró kábelét másik audioaljzatba csatlakoztatni, hátha az működik.
Végső esetben ellenőrizze, hogy a hangkábel megfelelően van-e csatlakoztatva a hangszórók hátuljába. Egyes hangszórók több bemenettel is rendelkeznek.
Ellenőrizze, hogy a megfelelő hangeszköz van-e kiválasztva
Egyes számítógépek több hangeszközt is tartalmaznak. Ezek közül néhány képes hang kiadására, mások nem, emiatt ellenőrizze, hogy a megfelelő van-e kiválasztva. Ez próbálgatással dönthető el a legkönnyebben.
Kattintson a hang menüre a menüsávon, és válassza ki a Hangbeállítások menüpontot
A megjelenő Hang ablakban próbáljon másik kimenetet kiválasztani a Hang lejátszása ezen keresztül listából.
A kijelölt eszközhöz kattintson a Hang tesztelése gombra. A felugró ablakban kattintson az egyes hangszórókhoz tartozó gombokra. Minden gomb kimondja a pozícióját az adott hangszórónak megfelelő csatornán.
Ha ez nem válik be, akkor megpróbálhatja ugyanezt a többi felsorolt eszközzel is.
Ellenőrizze, hogy a hangkártya megfelelően lett felismerve
Lehetséges, hogy a hangkártya nem lett megfelelően felismerve. Ha ez történt, akkor a számítógép úgy viselkedhet, mintha nem tudna hangot lejátszani. A hangkártya nem megfelelő felismerésének lehetséges oka, hogy a hangkártya illesztőprogramjai nincsenek telepítve.
A Dashban nyisson meg egy Terminált.
Írja be az aplay -l parancsot, és nyomja meg az Enter billentyűt.
Megjelenik az eszközök listája. Ha a playback hardvereszközeinek listája üres, akkor a hangkártyája nem lett felismerve.
Ha a hangkártya nem lett felismerve, akkor lehetséges, hogy saját kezűleg tudja telepíteni az illesztőprogramját. Ennek módja a hangkártyától függ.
Kiderítheti hangkártyája típusát a terminálban kiadott lspci paranccsal. Részletesebb eredményeket kaphat az lspci rendszergazdai jogosultságokkal való futtatása esetén. Adja ki a sudo lspci parancsot, és írja be a jelszavát. Ellenőrizze, hogy talál-e audio controller vagy audio device tartalmú sorokat – ezeknek tartalmazniuk kell a hangkártya gyártóját és típusát. A sudo lspci -v parancs részletesebb információkat jelenít meg.
Ennek ismeretében az interneten megtalálhatja és telepítheti a hangkártya illesztőprogramját. Ha mégsem, akkor beküldhet egy hibajelentést.
Ha nem talál illesztőprogramot a hangkártyájához, akkor megpróbálhat másikat vásárolni. Beszerezhet a számítógépbe beépíthető, és külső USB-hangkártyákat.