Az internet lassúnak tűnik

Az internet néha lassúnak tűnhet, ekkor számos oka lehet a lassulásnak.

Próbálja bezárni a webböngészőt és újraindítani, valamint az internetkapcsolatot bontani és ismételten létrehozni (ez sok lassulást okozó problémát megszüntethet).

  • Forgalmas időszak

    Az internetszolgáltatók általában úgy telepítik az internetkapcsolatokat, hogy azokat több háztartás is használhassa. Noha külön-külön csatlakoznak, saját telefonvonalon vagy kábeles kapcsolaton, az internet többi részéhez menő kapcsolat a telefonközpontban megosztott lehet. Ebben az esetben lassulást tapasztalhat, ha sok szomszédja használja egyszerre az internetet. Ez olyankor fordulhat elő, amikor „mindenki” internetezik, azaz esténként.

  • Sok egyidejű letöltés

    Ha Ön vagy az internetkapcsolat más használója sok fájlt tölt le egyszerre vagy videókat néz, akkor az internetkapcsolat kevés lehet az igények kielégítéséhez. Ebben az esetben lassabbnak érződik.

  • Megbízhatatlan kapcsolat

    Néhány internetkapcsolat egyszerűen megbízhatatlan, különösen az ideiglenesek vagy a nagy terhelésnek kitett területen lévők. Ha egy forgalmas internetkávézóban vagy konferenciaközpontban van, akkor az internetkapcsolat túlterhelt vagy csak megbízhatatlan lehet.

  • Gyenge vezeték nélküli jel

    Ha az internethez vezeték nélküli (WiFi) kapcsolaton keresztül csatlakozik, akkor ellenőrizze a menüsávon lévő hálózat menüben a vezeték nélküli jelerősséget. Ha a jel gyenge, az internet emiatt lassú lehet.

  • Lassabb mobil internetes kapcsolat használata

    Ha a mobil internetes kapcsolata lassú, akkor lehet, hogy gyenge vételű területen tartózkodik. Ebben az esetben az internetkapcsolat automatikusan visszaválthat a gyors mobil széles sávú kapcsolatról (például 3G) egy megbízhatóbb, de lassabb típusra (például GPRS).

  • A webböngésző problémái

    Néha a webböngészők olyan problémákba ütköznek, amelyek miatt lassúvá válnak. Ennek sok oka lehet – például olyan oldalt keresett fel, amelynek betöltésével a böngésző nehezen birkózik meg, vagy a böngésző hosszú ideig volt megnyitva. Próbálja meg bezárni a böngésző összes ablakát, és újra elindítani: ez például javulást okozhat.