Kattintás szimulálása rámutatással

Akkor is végezhet kattintást vagy húzást a vezérlőelemeken vagy képernyő-objektumokon, ha rájuk mutat az egérmutatóval. Ez akkor hasznos, ha nehézséget okoz az egér mozgatása és az ezzel egyidejű kattintás. Ezt a funkciót rámutatási vagy elidőzési kattintásnak nevezzük.

Ha a rámutatási kattintás be van kapcsolva, akkor mozgassa az egérmutatót egy vezérlőelem fölé, engedje el az egeret, és rövid idő múlva a gomb lenyomásra kerül.

  1. Kattintson a menüsáv jobb szélén lévő ikonra, és válassza a Rendszerbeállítások menüpontot.

  2. Nyissa meg az Akadálymentesítés panelt, és válassza a Mutatás és kattintás lapot.

  3. Kapcsolja be a Rámutatási kattintást.

Megnyílik az Elidőzési kattintás ablak, és a többi ablak felett marad. Ennek segítségével kiválaszthatja, milyen kattintás történjen egy vezérlőelemre mutatáskor. Ha például a Másodlagos kattintást választja, akkor az egér jobb kattintást végez, amikor az egérmutatót pár másodpercig egy gomb fölött tartja. A dupla kattintás, jobb kattintás vagy húzás után automatikusan visszaáll a kattintásra.

Amikor az egérmutatója egy gombra mutat, és nem mozgatja, akkor a színe fokozatosan megváltozik. A szín megváltozásának befejeződésekor megtörténik a gombra kattintás.

A Késleltetés segítségével beállíthatja, hogy meddig kell az egérmutatót adott helyen tartani a kattintás előtt.

Nem kell teljesen álló helyzetben tartania az egeret, hogy a kattintás bekövetkezzen. A mutató elmozdulhat egy kicsit, és kis idő elteltével ekkor is megtörténik a kattintás. Ha azonban túl sokat mozdul, a kattintás nem következik be.

Módosítsa a Mozgás küszöbszintje beállítást a mutató elmozdulásának megadásához, amelyen belül azt még egy helyben állónak tekinti a rendszer.